Volgend jaar naar onze school?

Olé olé naar de zee!

Via de linken onder de foto's kan je elke dag meevolgen met onze avonturen!

Dag 1: https://photos.app.goo.gl/qXioVWJK3MvR8MKP9

Jullie zijn waarschijnlijk ongelofelijk benieuwd naar onze boeiende en geslaagde avonturen van de voorbije drie dagen. Daarom graag wat tekst en uitleg bij de kiekjes die jullie hebben kunnen volgen:

Het vertrek op woensdag 13 september verliep erg vlot. Dankzij de steun van de provincie West-Vlaanderen konden wij dit jaar met de bus op zeeklassen. Eenmaal de bus vertrok, werd de toon gezet. Het enthousiasme naar de zee en de activiteiten die we daar gingen doen, werd steeds groter. Ook de kinderen die met een wat banger hartje vertrokken waren, werden opgevrolijkt door het aanstekelijk enthousiasme van anderen. Eenmaal aangekomen kregen de kinderen vrije tijd op het strand. Er was ruimte om een tussendoortje te nuttigen. Daarna speelden we spelletjes. Elk spelletje was gebaseerd op een zeedier. Voorafgaand kregen de kinderen enkele weetjes te horen. Vervolgens werd er een leuke doe-activiteit aan gekoppeld.

's Middags aten we onze lunch op. Toen vertrokken we naar Mu.Zee voor een workshop rond James Ensor en Leon Spilliart. We kregen de kans om enkele werken van hen zien. Daarna gingen we zelf, zoals echt kunstenaars aan de slag.

Hierna was het zowat tijd om ons avondmaal te nuttigen. We keerden terug naar het hotel waar we ons buikje vol aten.

Jawel, er was zelfs nog wat tijd voor een avondlijke duik in het zwembad van het hotel!

Iedereen kroop moe maar voldaan in bed.

Dag 2: https://photos.app.goo.gl/SZsWqzv3EUDoxESt6

Ook de tweede dag werd een succes! Na een heerlijk ontbijt kregen we een geweldige gidsbeurt van Hilde en Dirk die ons allerlei dingen bijleerde over de zee, de vogels, de schelpen en de planten op het strand.

's Middags kon een heerlijke warme maaltijd met dessert niet ontbreken.

Daarna vertrokken we naar Raversyde waar we meer te weten kwamen over The Atlantikwall, WOII.

Nadien kon vrije tijd op het strand niet ontbreken. De kinderen kregen de mogelijkheid om met hun emmertjes en schopjes te spelen.

Tot slot gingen we eten en zwemmen.

Opnieuw kroop iedereen moe maar voldaan in bed.
Dag 3: https://photos.app.goo.gl/9AFffo4uUSEkwYg8A

Dat dag drie ook een succes werd, moet ik jullie vast en zeker niet meer vertellen... ;-)

In de voormiddag gingen we op bezoek in het opvangcentrum voor vogels en wilde dieren. Daar werden we opgewacht door twee gidsen. Ze kregen heel wat info en dieren te zien: zo konden we zien hoe een vleermuis te eten kreeg, hoe een duifje sondevoeding kreeg, hoe een Jan-van-gent, een grote zeevogel, aan het herstellen was op één van de buitenzwembaden,... en zo kan ik nog even doorgaan.

We sloten dag drie terug succesvol af met een laatste heerlijke maaltijd in het hotel en wat vrije tijd op het strand. De kinderen konden nog een laatste keer met hun emmertje en schopjes het strand op.

Om 15u was het definitief tijd om het zeetje te verlaten...